paradisesurifarm.com :

Din kost og akne

Er der en sammenhæng mellem din kost og acne?

paradisesurifarm.com

Opdateret December 19, 2008

paradisesurifarm.com Healths sygdom og Betingelse indhold er gennemgået af Medical Review Board

Se mere om:

I årevis var den almindelige opfattelse kosten havde absolut ingen effekt på acne. Slår ud, kan det have været forkert.

En undersøgelse gennemført af den australske RMIT University og Royal Melbourne Hospital Department of Dermatology har opdaget, hvad der bliver hyldet som en "solid link" mellem kost og akne udvikling.

Associate Professor Neil Mann, fra RMIT University School of Applied Sciences, førte forskerholdet, der har tilbragt mere end to år på at studere metaboliske ændringer i glukose og insulin niveauer på grund af kost og de ​​deraf følgende ændringer på huden.

Forskere mener, kulhydrater med et højt glykæmisk indeks , som forårsager glukose og insulin niveauer for at spike, kan påvirke udviklingen og sværhedsgraden af acne. Omvendt, en kost højt indhold af protein og kulhydrater med et lavt glykæmisk indeks syntes at forbedre acne udbrud.

Professor Mann, sammen med Robyn Smith, ph.d. og Royal Melbourne Hospital, delt 43 mænd, i alderen mellem 15 og 25, i to grupper. Den ene gruppe fik fødevarer med et lavt glykæmisk indeks , såsom hele korn brød og pasta, bælgfrugter , samt højt proteinindhold fødevarer. Den anden gruppe blev fodret med en mere "typisk" teenage kost bestående af hvidt brød, kartofler, og sukkerholdige drikkevarer og snacks.

Resultaterne, siger forskerne, var forbløffende. Efter 12 uger, viste drengene i det høje protein-lavt glykæmisk indeks gruppe en halvtreds procent reduktion af acne. Resultaterne tyder på en sammenhæng mellem kost og akne udvikling.

Resultaterne af undersøgelsen blev præsenteret på den 15. kongres for European Academy of Dermatology og Venerologi, og er blevet offentliggjort i juli 2007-udgaven af ​​American Journal of Clinical Nutrition, og i august 2007-udgaven af ​​Journal of American Academy of Dermatologi.

Dr. Mann, sammen med den australske College of Dermatologer, har udgivet et hæfte, "The Teenage Anti-acne Diet", baseret på hans forskning.

Hvad det betyder for dig
Dr. Mann undersøgelse er spændende, da det udfordringer på lang overbevisninger med hensyn til kost og akne. Interessant, da resultaterne er, at de er foreløbige og mere forskning, der skal gøres.

Så er diæt alene kommer til at rydde din acne? Sandsynligvis ikke. Men en sund kost vil helt sikkert forbedre din generelle sundhed. I stedet for at stærkt forarbejdede fødevarer, der omfatter prøve mere fuldkorn (såsom hele hvede brød, hvede pasta, brune ris, havregryn, osv.) i din kost, samt masser af friske grøntsager, frugt og magert protein. Begræns mængden af ​​sodavand, sukkerholdige snacks, og andre "junk fødevarer" når det er muligt. Du har intet at tabe, og en sund krop at vinde. Og muligvis klarere hud, også.

Kilder:

Smith R., Mann N., Braue A., Mäkeläinen H., Varigos G. "En lav glykæmisk belastning kost forbedrer symptomer hos acne vulgaris patienter:. Et randomiseret kontrolleret forsøg" American Journal of Clinical Nutrition (2007); 86: 107-115.

Smith R., Mann N., Braue A., Mäkeläinen H., Varigos G. "Effekten af ​​en høj-protein, lav glykæmisk belastning kost versus en konventionel, højt glykæmisk belastning kost på biokemiske parametre, der er forbundet med acne vulgaris: En randomiseret, investigator-maskeret, kontrolleret forsøg. " Journal of American Academy of Dermatology (2007), 57 (2): 247-256.


Udforsk Acne

paradisesurifarm.com :